سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندیشه هایم
 
قالب وبلاگ

به نام هستی بخش احساس

میگن ذکر؛ اون هم ذکر خدا، به قلب اطمینان می ده. آرامش می ده.

باور نمی کردم. حتی با اینکه این ها رو احادیث می گن. باورم نمی شد. باورم نمی شد یا نمی خواستم باور کنم.

آخه برای تاثیر ذکر، شروطی من درآوردی! می ذاشتم. مثلاً: اگه به خواسته ام رسیدم و ذکر هم گفتم، اون ذکر تاثیر آرام بخش! داره.

یکی نبود بهم بگه، آخه این چه شرطیه؟ شایدم کسی گفته بود و من گوش شنوا نداشتم. شاید گفته بودند که ذکر در هر صورت آرامش می ده. چه برسی و چه نرسی.

حالا تو نمی خوای این آرامشی را  که بعد ذکر گفتن می گرفتی  تایید کنی، دلیل نمی شه که ذکر آرامش نده.

---

لا اله الّا الله

می گن این یکی از بهترین ذکرها هستش. شاید بعد از اللّهم صلی علی محمد و آل محمد، دومین ذکر برتر باشه. و شاید هم اولین.

می گن این ذکر گرفتاری ها رو رفع می کنه و میگن یا ایها الناس قولوا لا اله الا الله تفلحوا

پس رستگاری هم میاره.

---

این چند سال اخیر، کسی رو که زیاد دوست داشتم رو تا جایگاه الوهیت بالا بردم. تا جایگاه خدایی که از سِرّ درونم با خبره. تا جایگاه خدایی که تنها محرم اسرارمه. تنها محرم تمام اسرارمه. تنها ستّار تمام عیوبمه.

بعد نمی رسیدم و به اشتباه رسیدن رو با تمام هستی برابر گرفتم. حتی با توان و قدرت پروردگار!. با خودم گفتم خدا چطور با یک ذکر گفتن من رو راضی می کنه. من مطمئنم به چیزی جز آن رسیدن، راضی نمی شم!.

غافل از اینکه خداوند صاحب همین احساس رضایت منه. خداوند صاحب خواستن و نخواستن منه.

---

چند ماهی شده که احساسی چز خلاء در قلبم ندارم. فقط تکه گوشتی دارم که گاهی یاد گذشته های خوش افتاده و ناگهان با وزن خاصّی تپیدنش عوض می شه.

این روزها گریه لازم شدم. گریه ای از تمام وجودم. از همون قلب بی محتوا درون بدنم و از درون اون ریز کیسه های هوایی جنب مویرگ ها. دوست دارم از ته این دو جا بزنم زیر گریه و های های مثل یک مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرد، گریه کنم!.

آری مگه ما مردها دل نداریم. چرا ما مردها همش تو خودمون برزیم و زودتر سکته کنیم؟                     اما چه فایده که نمی تونم.

چه فایده که چشم ها هر روز و هر شب خیره به من هستند. تا چشم هام راه می گیرند هم، صدایی به خودم می آوَرَدَم که هی؟ تو چه فکری هستی؟

خدا رو شکر که برق ناشی از اشک رو سفیدی چشمام هم به تاثیر نشستن طولانی روبروی مانتیور تفسیر می شه.  اما باور کنید ما مردها هم دوست داریم خالی بشیم.

---

من تجربه کردم. تُوی خواننده دیگه تجربه نکن. عبرت بگیر و حتی به بهترین ها هم همه ی اسرارت رو نگو. تا وقتی مطمئن نشدی با بهترین های دوران زندگی ات یکی می شوی، سرّی را شریکش نکن.

منبع: http://andishehayam.parsiblog.com


[ یکشنبه 94/9/8 ] [ 10:19 عصر ] [ پیرمرد سی و چند ساله ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 122130